Srecan rodjendan, ljubavi!

Maleni moj decace! 

Evo proslo je tacno godinu dana od kada smo se upoznali, onako zvanicno. Do tada ti se mene mogao da mazis, sutiras, i slusas moj glas, nekada blag, nekada ljutit, nadam se da ti sve to nije smetalo previse. Do tada, ja sam mogla da osetim svaki tvoj okret, svako tvoje stucanje, i da te gledam preko ekrana, i da slusam tvoje maleno srce, kada god bih otisla kod cika doktora. 
Pratila sam kako rastes, kako se razvijas, smejala se kada bih te ugledala kako sisas palac, ili stucas u naletima od po dvadeset minuta, i veruj mi tada sam jos znala, ovo ce biti najlepsa beba na svetu. Moja beba.
I onda si, dragi moj decace dosao na svet. Gledala sam u tvoje malo crveno lice, gledala i pitala se, da li je ovo san i da li je stvarno moguce osecati se toliko lepo, toliko srecno, i toliko "nemogurecimadatiopisemkako". Znao si da se ususkas u mom zagrljaju, da otvoris svoja ustasca i da spavas, znao si da places i vristis, dok bih ja pokusavala da te smirim i pogodim sta ti je.
Iz dana u dan, rasli smo zajedno. Ti si rastao u malog decaka, koji sada puni godinu dana. Ja sam rasla u majku, i ucila nove stvari skoro svaki dan. O tebi, o ljubavi, o vezivanju, o sebi. Zajedno smo, ti, tata i ja, prosli i kroz grcice, i kroz prve viruse, kijavice, temperature, zubice... prve padove sa kreveta, prve padove dok smo koracali. Zajedno smo upoznavali nove drugare, jurili golubove, mazili kuce i mace, jednostavno, zajedno smo upoznavali svet. Tebi skroz nov. Nama dobro poznat. Ponekad sumoran. Dosadan. Ali, uz tebe, ponovo lep i ponovo uzbudljiv. 
Sada kada si vec veliki decak, od godinu dana, kada su ti svi oni prvi bodici i majcice okracali,
kada je tvoje malo stopalo malo poraslo, i mala saka isto tako, i kada vec znas i sta je lopta i pegla i telefon, i svasta jos drugo, zelim da ti kazem ono sto ti govorimo svakog dana po ne znam vise ni ja koliko puta. Volimo te. 
Volimo svaku tvoju majusnu kovrdzicu. Svaki tvoj novi korak. Volimo pametnu glavu, hajde, pokazi sada gde je... Volimo te od glave do pete. I nazad. I opet tako. I opet. Volimo te beskonacno. I molimo te, nemoj nikada da zuris da porastes.
Oprosti nam ako smo nekada ljuti. Nismo na tebe. Muce nas druge brige. Zelimo ti da te brige nikada ne dodirnu. Oprosti nam ako se ne smejemo stalno. Obecavamo, hocemo. Samo ako se mi budemo smejali, i ti ces izrasti u nasmejanog, srecnog decaka. Oprosti nam ako nam se nekada spava. Ili ti nismo napravili rucak, pa moras da jedes gotove kasice. Mada, sigurna sam da su i one ukusne. Oprosti sto ti ponekad dajemo da popijes neki sirup. Ili ti cistimo nosic, dok ti places. Ili te vodimo kod lekara. Kada budes jos malo porastao, shvatices da to radimo zbog tebe. Da bi nam bio dobar i zdrav. Najzdraviji. 
Zelimo ti za ovaj prvi rodjendan da te zaobidju svi ti virusi i gripovi, i da budes jak i snazan. Kao zmaj. Jer ti to zapravo i jesi. Oprosti nam i ako te ponekad ne razumemo. Verujem da ti u toj tvojoj lepoj glavici sigurno tacno znas sta nam trazis, ali dok nam ne progovoris skroz, moze se desiti da te ne razumemo uvek. Zato, oprosti ako ti umesto vode dam malo caja, ili ako zelis da guramo kolica, a ja zapnem da te nosim.
Nadam se da ti je svaki dan sa nama zanimljiv. I kada smo kod kuce dok pada kisa ili sneg. I kada setamo, sutiramo loptu, ili gledamo brodice na reci. Stvarno se trudimo, ali ako ti mislis da nije tako, molim te pokazi nam, pa cemo se truditi jos vise.
Za tvoj prvi rodjendan dobices puno poklona. Mazice te, i igrace se sa tobom ljudi koji te puno vole. Neki mozda nece uspeti da dodju bas tada, ali svejedno, mislice na tebe i jedva ce cekati da te vide. Kako budes rastao jos vise, upoznavaces bolje njihova lica. Uciti njigova imena. I voleti ih bas kao sto oni vole tebe. 
Imaces i dva specijalna gosta. Posetice te tvoj drugar Miki Maus i Pepin brat Dzordz. Donece ti svecice, i vatromet. Pretpostavljam da ces njima najvise da se obradujes.

I dok budes duvao svecicu, upamti lepi moj, trebao bi da zamislis jednu zelju. Ali, za svaki slucaj, zamislice tata i mama jednu umesto tebe. Ne znas sta je to zelja? Nisam ti objasnila? Uf, pa dobro, jos si mali, savladacemo sve do sledeceg rodjendana, ne brini. Do tada, zatvaram oci, zamisljam zelju, i sa tobom i tatom gasim svecicu. A sta sam zamislila? To neka ostane tajna. Ne moraju svi da znaju. A tebi ce majka sapnuti kasnije. 

Ljubim te u celo, oko, obrascic, uho, nosic, ustasca i bradu. I zelim ti srecan rodjendan, ljubavi!