Ako...

Ako mi ustupis mesto u autobusu, dok drzim malo dete koje se otima i pokusava da se istrgne jer je videlo volan kod vozaca, molim te nemoj nista ruzno komentarisati.
Nemoj prevrtati ocima, i cudom se cuditi kako neka majka moze dete u osam ujutru dete voziti autobusom.
Ako ces to raditi, bolje nemoj ni ustajati.
Spusti svoje tamne naocare, i pravi se da nas ne primecujes.
Ako klinac kojim slucajem dohvati taj volan, kom tezi i kojem se raduje, i ako ima pravde, prva ces pasti na pod autobusa, kada ovaj naglo zakoci.

Ako me vidis u banci, posti, na bilo kom salteru, u bilo koje vreme, ne dizi glas, ne dizi ruke, i ne psuj, kada me propuste drugi ljudi preko reda. Ili kada me salterski radnik ili cika iz obezbedjenja posalju na prvi slobodni salter.
Ne vici, jer nije pristojno. Ne dizi ruke, udarices nekoga. Ne psuj... Necu ti objasnjavati zasto, ako do sada to nisi naucio.

Ako mi se dete rasplace na sred ulice, ili ispred prodavnice igracaka, nemoj odmah suditi i govoriti kako sam losa majka, ako mu govorim da se smiri i ne zelim mu kupiti igracku. Ja svoje dete zelim uciti lepom ponasanju i da se ne moze sve suzama resiti.
Ako ti je tesko da slusas kako dete place, razumem te u potpunosti, i meni je. Ali, ne komentarisi na sav glas: Vidi kakva je, kakva je to majka, nece detetu auto da kupi!
Slobodno udji i svom detetu, unuku, komsiji kupi sta god hoces. 

Ako si navikla da vices na svoje bliznje ili ih tuces, kada mislis da su oni to zasluzili, najlepse te molim, to ne cini mom detetu. Prvo, to nije tvoje dete, a drugo, ja se trudim da nekim drugim jezikom pricam sa svojim detetom. Nekada se super slazemo, nekada se ne razumemo, ali se trudimo. Iskreno, po meni, to tvoje ponasanje meni ne odgovara, ali ko sam ja da ti sudim? Svako neka radi kako misli da je najbolje.

Ako moje dete udari tvoje u parkicu, ili tvoje udari moje, ili se prosto sudare, nema potrebe da se svadjas, urlas i snebivas. To su deca, desava se. Samo cemo ih jos vise uplasiti ako krenemo da se preko njihovih malih glava gadjamo recima. Ja cu svom detetu objasniti da to ne sme da radi. Da to nije lepo. Da su deca u parkicu, vrticu, na ulici, njegovi drugari i drugarice. Da nikoga ne sme da udara. Mozes i ti to isto uraditi. Ako zelis. Ili probaj to sto si ti zamislila. Ali, nikada, ama bas nikada nemoj vikati na moje malo dete. Pa na mene. Pa na druge majke. Ako se umesaju.

Ako ponudim tvoje dete nekim vocem, zato sto ga moje jede, prihvati ili odbij. Nemoj mi drzati propovedi o tome sta moje dete sme, voli, zeli da jede. Nisam luda mama. Trudim se da se hranimo zdravo. Svi mi u kuci. Ako ti svom detetu ne dajes pomorandze ili banane, oprosti, moje dete ih jede. Zato tebe i pitam pre nego sto tvom detetu dam bilo sta. I pobogu, ne gledaj me tako, kao da cu mu dati kakav alkohol da pije. Uzmi ili nemoj. Tvoj izbor.

Ako moje dete place u toku noci, jer mu raste zub, boli ga stomacic, ili iz nekog drugog razloga, to nije razlog da odmah zoves policiju i Centar za socijalni rad. Ako se bas toliko brines, pokucaj nam na vrata, ako ti nije neprijatno da u dva sata posle ponoci to cinis, pa pitaj mene ili mog muza: Sta vam je sa bebom? I budi srecna ako ti, pristojnosti radi, samo zalupimo vrata ispred tvog radoznalog nosa. U suprotnom bismo te pedalirali sto dalje od kugle zemaljske, pa tamo ispituj zvezdane sisteme, prazan prostor i medjuzvezdane mase. Ako te to zanima.

P.S. Ako ste pomislili da su gore navedene situacije zadesile mene i moje dete, nisu bas sve. Vise sam sakupljala price nekih mama, koje su se ponavljale. Znate ono, odete do poste, a milion baka i deka, gundjajuci vas propusta, uz komentare tipa: Pa, da, morala je dete da povede, nije valjda luda da ceka u redu? Sto nije poslala muza? Ili dete njemu ostavila?...  Ako vam se ovako nesto desilo ili vam se dogodi u buducnosti, postoji lek, ne brinite. Lek za sva ta prazna trabunjanja, dokolicara i vecitih pametnjakovica. Samo ih treba ignorisati. Ne raditi nista drugo. Klik na Ignore i zavrsili ste sa njima. A ako vam se ovaj tekst svidja, klik na Lajk, i pisite nam vasa iskustva. I naravno, preporucite nas drugima.