Koga vi pratite?

Pogledajte kako se izblamirala modna blogerka. Nije znala ovo. Nije znala ono. Mislila je...

Iskreno, da li nas stvarno zanima sta je tamo neka modna blogerka znala ili nije znala? Moja prijateljica kaze da je to zanima. I da joj je to jako bitno. Zasto? - pitam je. Pa zato sto je ona neko ko pise o modi, neko ko dise tu istu modu. I onda nema pojma da li je neko kreator ili revolucionar iz 19.veka... - kaze mi. Zato sto ona od tog bloga zaradjuje i zaradjuje, a sve je izgleda sarena laza. - dodaje mi.

A sto se tebe tice, da li zaradjuje i koliko, da li zna ili ne zna? Ona je nasla svoj nacin.
Bas kao sto smo i od neke tamo devojke, starlete ili sta god da je vec, sa nadimkom ptice, ali onako kako ona tu pticu zove, napravili zvezdu. Koja sada snima pesme. Onda ce jos malo biti i u nekom filmu. Pa ce se toboze, kriti od paparaca, i lezati sama na nekoj plazi, skidati se i golititi, namestati, pozirati, dok toboze ne vidi kako je paparaco snima licem u lice, grudima u grudi.

Zar nije publika ta koja je kriva? Zar mi nismo ti koji cemo negovati prave vrednosti? Ceniti ih? Gajiti?

Mnogo filozofiras! - kaze mi prijateljica. Da li neko zna da ti pises blog? O majcinstvu? O roditeljstvu? Naravno da zna! - pravdam joj se. I, imas li ti 100.000 pratilaca? - pita me.
Nemam. Ali, meni je bitno da se moji tekstovi citaju. Da nadju put do drugih mama i tata, do drugih ljudi. I da ih ljudi citaju u jednom dahu, da se malo nasmeju. Ponekad da se zamisle.

Pa, to je onda tvoj problem. - kaze mi. I odlazi. Dok svaka njena rec odjekuje u mojoj glavi.

Da li stvarno zivimo u svetu, gde je jedina prava glad i potraznja ljudi, postao neki skandal, golotinja, nebulozne price? Da li se to koliko vredimo ogleda u broju lajkova? U broju pratilaca? Ako je tako, odoh odmah na neku drugu planetu. Ili da ostanem ovde, na Zemlji... I da probam da se borim... Kako? Pustite me bar dve sekunde da razmislim.

Aha! Evo resenja. Mi smo ti koji treba da prikazu prave vrednosti ako nam se neke druge, nametnute putem medija ne svidjaju.

Zato vam dragi moji danas predstavljam blogove nekih drugih divnih zena. Koje pisu svoja iskustva. Koje svakom tekstu daju zrnca ljubavi i topline. Iskrenosti. Ja sam ih pronasla slucajno, kada udjoh u ceo ovaj blog svet. A vi ih evo procitajte namerno. Jer ako njih budete pitali bilo sta vezano za temu kojom se bave... Nece pogresiti... I znace svaki odgovor.

Da krenemo onda. I upamtite, bez obzira na redosled, svi su vredni vase paznje.


Avantura zvana Blizanci. - Price jedne mame, koja je svoja dva deteta dobila odjednom. Price koje ce vas neretko ostaviti bez daha. Kada vidite njene ideje i trud. Mozda cete u tekstovima pronaci stvari koje i vas muce - o pritisku da li smo savrseni roditelji, o tome kako pronaci vreme za svako dete ponaosob. Jer iako su blizanci u pitanju, oni su i posebni karakteri. A ko ce znati bolje o tome, ako ne majka blizanaca.

Carapice. - Divne price jedne mame divne bebe. Ako i kod mame dodam divna, mislicete da preterujem. Kako se istrazuje, kako se prave igracke, kako najbrze iznervirati novopecenu mamu... Mnogo toga kako. A mnogo i objasnjenja. Jasnih. Pitkih. Uz fenomenalne slicice jednog malog decaka, ciju pricu o odrastanju mozete procitati.

Ovako se raste. - Bicete u prilici da posmatrate razvoj jedne preslatke devojcice. Da citate o tome od cega rastu bebe. Ko su bebini najveci neprijatelji? Kako se ova beba igra... Videcete divne fotke. Mozda se podsetiti necega sto ste prosli. Ili samo videti kako svako od nas na svoj nacin odgaja svoje dete. I kako je svaki nacin i lep i ispravan i srecan.

Geravodeli. - O bebama. Kroz tekstove. Kroz foto price. O putovanjima. U neke daleke, lepe zemlje. Procicete kroz ceo blog, kroz sve tekstove, ni ne primecujuci da ste vec tu na samom kraju. I trazicete jos. I mislicete o napisanom. O tome kako svaki period u stvari brzo prolazi. O tome kako postoje neki vikendi iskljucivo za nas. I ne brinite ako vam koja suzica krene niz lice. Izgleda je to sasvim u redu. I sasvim normalno.

Maje Zmaje. - I o sivenju. I o kuvanju. I o skitanju. I za decu. I za odrasle. O cemu god pozelite. Kada sam otkrila ovaj blog, nisam mogla prestati da citam. Kao kada nadjete kakvu dobru knjigu pa je ne ispustate iz ruku. Kreativno, korisno. Jos jedan blog za pribeleziti.

Kutak za misli. - Price iz ugla jedne mame. Mada postoji i jedna prica iz bebinog ugla. O mislima koje se vrzmaju svima nama po povratku na posao. O stvarima za koje mislimo da nam trebaju, a u stvari nam i nisu bas potrebne. O tome kada prestaje vreme detinjstva. Nista drugo vam nemam reci, vec uzivajte.

Eto, toliko od mene. Pita me prijateljica kako se ne umorim od toliko prica o bebama, kada sam kroz sve to ili slicno prosla. Ja joj kazem da gresi. Svaka beba je prica za sebe. Svaka majka je prica za sebe. I zasto ne uzivati u nekim lepim, iskrenim stvarima?

Pozdrav svima! Verovatno sam neki blog zaboravila, ali seticu se vec. Pa cu vam i to preporuciti.