Mama protiv babe

Meni stvarno nije jasno zasto se mama i baba stalno prepiru. Jer ja volim i jednu i drugu. 
Ne razumem zasto nesto kod babe smem a sa mamom ne smem. I obrnuto. Nista mi tu nije jasno. Ali valjda cu porasti, pa cu shvatiti. Ipak, mozda sam ja jos uvek mali. Imam tek 20 meseci.

Baba mi daje virsle. I parizer. I cokoladu. Puno cokolade. I kinder jaja. Mama mi sve ovo brani. Ne znam zasto? Kada je sve tako ukusno! Jedva cekam da porastem pa da je pitam da li je ona jela kinder jaja kada je bila mala?

Sa druge strane, za razliku od moje mame, baba ne zna kada je dosta. Sto se nje tice, ja bih trebao da jedem po ceo dan. I kada se igram, i kada spavam i kada setam, nista nije drugo bitno osim toga da sam ja sit. Plasim se da se ne ugojim bas puno i budem debeljuca ( jer video sam mamu kako strepi kada ide da se meri i kako stalno tatu pita : Jesam li ja debela? Jesam li se ugojila? Jadna mama. Mozda ona zato ne jede ona kinder jaja...).

Ipak, mama izgleda uvek zna koliko je meni dovoljno. I bas volim kada me ona hrani. Njoj uvek smem da kazem necu. I ona zna da je dosta. I ne pokusava vise. A babi ne smem da kazem necu. Jednom sam pokusao. I ona me nije poslusala, nego je nastavila da me hrani.
U toku noci sam morao da probudim mamu i tatu, jer sam povratio sav taj silni pasulj koji je baba ugurala u mene. Onda je mama vikala na babu. A ja sam bio tuzan. I bilo mi je lose.
Mama mi posle dugo nije davala da jedem pasulj. A nije davala ni babi da me hrani. A tako su mi se jele virsle.
Mama je rekla tati da su virsle djubre, i da to djubre vise nece da vidi u kuci. Je li mozete da mi objasnite sta je to djubre?


Kada odem kod babe ja mogu da radim sta god hocu. Ako hocu mikser, ona mi da mikser. Ako hocu da jurim po celom stanu, baba ne mari, nego trci za mnom. Vidim da i mami prija, ona uglavnom nesto cita ili spava. Da se ona pita, ne bih ja bas mogao da dobijem sve. Narocito ne nekakve nozice, i cekice i ostale divne, zanimljive sprave. Koje mi baba, uz dedinu pomoc, pokazuje na terasi.

Ipak, moja baba kaze mojoj mami da ne treba da me ljubi toliko. Kao razmazice me. I onda joj jos kaze da me ne nosa, kako bi me uspavala? Zasto to kaze? Meni je bas lepo kada me mama ljubi. I nosa. Nekada i po pola sata. Baba me samo stavi u krevet i tapse me po guzi. Meni to ne prija. Zato placem iz sveg glasa, da mi se vrati moja mama. A mogu da se kladim da baba to ozbiljno sve ne misli. Jer da misli, ne bi se ona tako topila i uzivala kada je ja poljubim i kada hocu da se mazim sa njom. Kao da vec ne zna da me je mama skroz razmazila.

Ipak, kada me mama vodi u parkic, ona me pusti samog. I da idem niz tobogan i da trckaram. A baka misli da je zabavno ako me drzi za ruku. Pa onda moram da joj objasnjavam da hocu sam. A ona se pravi da me ne razume. I nece samog da me pusti, nego me drzi dok se spustam niz tobogan, kao da sam jos mali. Morace mama malo sa njom da porazgovara. 

Opet, ponekad mislim da je moja mama jako stroga. Kod nje je uvek u devet u krevet. A nekada i pre devet. Nekada mi prija, nekada ne. Ustanem u sedam, doruckujem, mama me vodi u vrtic, tamo spavam oko dvanaest, posle dodjem kuci, idemo da se negde igramo i onda kupanje, vecera pa spavanje. Kod babe mogu da zaspem i kasnije. Evo vec trecu noc lezem oko deset. Pola jedanaest. Mama hoce da poludi. Samo vice babi: On mora da spava. Poremetice ritam. Ali ja bas iz inata necu. Meni je bas lepo da ne spavam i da mogu da jedem kokice i cokoladice i tortu. Jesam li vam pricao koliko ja volim tortu?

I evo za kraj, posto sam vec spomenuo tortu, kod babe uvek ima nekakve torte. I kolaca. A mama to pravi jednom nedeljno. Ja glasam za to da svaki dan imamo tortu. Ako mama ne moze, neka zove babu da joj pomogne. Slag, puding, cokoladni filovi, voce... Samo da je slatko.
Moram da idem, eno mama se opet ljuti na babu. Kaze da ne sme da mi daje toliko slatkog i da to nije zdravo. Odoh da protestvujem, sta ona zna? Verovatno se ona najela torti kada je bila mala, pa sada hoce meni da pametuje. Ovoga puta stacu na babinu stranu. A kada mi se bude prispavalo, zvacu mamu... Ko im je kriv sto se svadjaju oko svega? Najbolje bi bilo kada se ne bi uopste raspravljale, nego pustile mene da ja biram sta god pozelim...