Zasto mrzim Vedranu?

Ne znam dragi moji, postoji li neko ko nije cuo za Vedranu Rudan? Ili bar neko ko nije procitao neki njen tekst. Ili knjigu. Bilo sta iz njenog opusa. I nema veze da li vam se to sto ona pise svidja ili ne. Da li vam je suvise vulgarna, ili kriticna, mozda bas prema nekome koga vi volite...

Ja je obozavam. Ne, oprostite, ja je mrzim. Ne, ne, bicu skorz iskrena. Obozavam je. I mrzim u isti mah. Zasto?

- Zato sto se ne libi da kaze sve sto misli. O, kako bih volela da mogu reci bas sve sto me nervira, tisti, raduje. Radim ja sve to, ali nikada do kraja. Sve se brinem povredicu nekog, iznerviracu nekog. I onda sve to skupljam u sebi. I mrmljam sebi u bradu, kada me stignu moje bube.

- Zato sto moze, hoce, sme, da upotrebi svaku rec, bilo kad i bilo gde. Kada ona opsuje, meni to i nije psovka. Njoj to ide tako glatko, tako fino. A ja kada hocu jednu prokletu psovku da kazem, napisem, mislim, stoji mi neka knedla u grlu, i prosto nece iz mene. Daleko od toga da sam ja neka tamo prefina, koja nikad ruznu rec nije rekla a kamoli pomislila. Sta ce ti psovke, pitace se neko? Trebaju mi da nekad posaljem sve dovraga, jer verovali ili ne, mami jednog deteta ne cvetaju ruze bas svaki dan. Previse je brige, previse stresa. Previse pitanja koja nerviraju. Previse svega. Da sam Vedrana, mogla bih prosto reci: Jebe mi se... Ali, nisam, zato cutim, grizem, ujedam,kukam vama ovde. I naravno, mrzim Vedranu.

- Zato sto pise o svakome direktno, uz puno ime i prezime tamo nekog gada, starlete ili predsednika. Cak iako ne napise ime, situacije koje objasni jasno vas vode do necijeg lika i dela. Ili nedela. A tako i treba. Nista zakukuljeno. Nista upakovano u ukrasni sareni papir. Sta vidis to dobijas. Zar to nije just perfect?

- Zato sto me iz teksta u tekst, budi iz mog ruzicastog sveta, u koji sam se povukla, zato sto nam prica o surovoj realnosti, istoj bez obzira na to zivimo li u Srbiji, Hrvatskoj, a garant bi nam bilo slicno i da smo u nekoj Tunguziji, pardon Tanzaniji ili gde god. Jer zena je izgleda svuda zena. Politicar politicar. Deca su deca. A muskarci? Ma i oni...

- Zato sto prica o svojoj deci, svom iskustvu, daje svoj primer. I ne, ona ne pise blog o roditeljstvu, za one koji to vec ne znaju. Pise o svim situacijama zivotnim. Mogucim i nemogucim. Gorucim temama. Pise o svom unuku i sta je sve radila sa njim. I sta je sve radila sa svojom decom. I gde je pogresila, a gde nije. I ja tako sedim i citam, i trazim se u svakoj reci, a kada se nadjem, a nadjem se, strepim. Jer imam dete koje me sa nepune dve godine vrti oko prsta, i pitam se zasto svesno gresim i kakva me sudbina dalje ceka. 

- Zato sto je hrabra da se obrati i Obami i svacijoj mami, i Josipovicu i svim ostalim likovima i frikovima koji nam vode svet, drzave, javljaju se i smese sa teve ekrana, iskrivljenih osmeha, zacementiranih obraza, usta punih gluposti i lazi. Dame sa bujnim dekolteima, nekada glavne, nekada kao propratni materijal, isto su na meti. A realno, kako ne bi i bile?

- Zato sto bi ona, gde god da podje, ma verujem i u spajz da je zakljucate na par dana, nasla tako dobre teme, i dala tako realne, cinicne, kriticke komentare. Mene da zakljucate u spajz, ja bih verovatno izasla musava od dzema ili ajvara. A tekstove bih napisala nekog drugog dana. Ali, zato je ona Vedrana.

Kada bih mogla bila bih njoj slicna makar na jedan dan. I poslala bih joj pismo. Sa pozdravima za Bozic. Iz zemlje u koju su dosli neki zuti ljudi da piju vodu sa Morave. Iz zemlje gde su skoro svi u strajku, a niko o tome nista ne zna. Gde profesori imaju manju platu od radnice u butiku. Gde su nekada davno momci devojke vodili na vecere, pa su vecere zamenili pljeskavicama za poneti, i to bez priloga koji se naplacuju. A sada su i te pljeskavice postale luksuz. Gde se zene plase da zatrudne, da ne bi ostale bez posla, jer ih otkaz ceka, cim se vrate u firmu gde su nekada kosti ostavljale.

Jao, jao, o cemu ja to pisem, kao da ona vec sve to ne zna? Kao da svuda nije isto stanje? Dugovi, kriza, nemastina, beda, kukanje gde god podjes... I kako onda covek da ne opsuje? I da ne kaze jedno obicno: Jebe mi se... Za sve. I svakoga. Pa makar opsovala i samo jedna obicna majka.