Kada mama prica price

Nas ritual se zna. Pricica pred spavanje. Nekada i dve.
Ili sto bi moj kum rekao, tek pred spavanje shvatis koliko ti se zivot promeni kad dobijes decu. Sada pricice, nekada casice. Potpuno je u pravu.

Svaku novu pricu, svaku bajku oblikujem prema raspolozenju svog deteta. Jer, nekada mu se vec spava, pa pricam tiho, gotovo necujno. Nekada, vidim da moj veseljak jos hoce da luduje, pa od price pravimo predstavu, koristeci igracke, ruke i druge stvari da nam pomazu i budu glavni junaci.

U svakoj prici, gde ima vuka, vuk prvo kuca na vrata. Kuc, kuc! Kucamo bebac i ja zajedno. Ko je? - pitaju uplaseni jarici, prasici, Crvenkapica...Nekada se mom decaku toliko svidi to kucanje, da ni ne stignemo do kraja. A da vam ne pricam o odusevljenju kada vuk dune i vatru sune... hihihi...Tada duvamo i bebac i ja, i smejemo se toliko, da se cela zgrada trese.

Naravno, price se mogu iznova i iznova ponavljati, ali nikada na isti nacin. Tako su nam tri praseta nekad nazvana nasim imenima, i uvek je nase dete prase ono najpametnije, nekada mama prasice nazove po jedinoj tv seriji koju gleda. Znaci: Hurem, Sulja i Mahidevran. Salim se, hehehe.

Na pocetku sam nekako svom decaku pricala samo one price cija bi mi sadrzina bila bas za decake. Petar Pan, Macak u cizmama, Biberce. Medjutim, razmisljala sam tako, i pomislila zasto moj decak ne bi cuo malo i o Crvenkapi. Ili Pepeljugi. Mozda mu se radnja svidi. Jeste da se devojcice vise poistovete sa tamo nekim lepim princezama, ali mogu mu bajku predstaviti iz neke druge perspektive.

Pisala sam vam vec, moj decak obozava metle, usisivace i krpe za brisanje. Radi on, radim ja. Tako ja njemu pricam o jednoj devojcici koja se zvala Pepeljuga i koja je po ceo dan radila i brisala i cistila i usisavala. Moj malisan verno oponasa svaku radnju, a kada mu kazem da se Pepeljuga umorila, on kaze: Bole ruke. Tako je sreco, bolele su je ruke. Umesto dobre vile, Pepeljugi saljem mog decaka da joj pomogne da sredi kucu kako bi mogla da ide da plese. Onda mi kobajagi zurimo, radimo, i kada uspemo kazemo bravo!, a Pepeljuga vec plese sa batom. Kako ne znamo jos da kazemo Pepeljuga, moj decak ovu pricu trazi tako sto kaze: Pepe, pepe, usisa, usisa, ili u prevodu Pepeljuga usisava. Ljubim ga ja pametnog, on je moja Pepeljuga prava.

Za razliku od njega, mama najvise voli da prica o Trnovoj Ruzici. Covece, legnes, spavas, odmaras sto godina, i kada ustanes oko tebe isti ljudi, isto vreme, samo sve mnogo lepse. Ovu pricu sam pricala malisanu samo jednom. Valjda mu nije bilo zanimljivo da gleda mamu kako se pravi da spava. 

Tata je, pak, druga prica. On uzme svog decaka, nosa ga i peva mu. Uvek kaze: Ne znam ja da pricam te price. Ali, to bas i nije istina. Jedne noci sam iz prikrajka gledala njih dvojicu, a tata je pricao i pricao toliko prica. Kako bi koju pricu zavrsio sa: Cica mica i gotova prica, malisan bi skocio i vikao: Jos, jos! Skroz sam zaboravila da mu kazem da klinac tu poslednju recenicu obozava i da je treba izbegavati. Skoro uvek. Inace, pricacemo neprekidno.

Meni to verovatno ne bi bilo tesko. Malo, malo, pa ja neku novu pricu izmislim, staru pricu izokrenem, vazno je samo da je sve zanimljivo i da nam bude lepo. Nekada malo i preteram, kazem nesto sto ni sama ne razumem, pa me i sin i muz gledaju kao da sam sa Marsa pala. Ili, hocu svom malisanu da pricam o Pop Ciri i Pop Spiri, a muz mi kaze: Hej, on nema ni dve godine, to je znas lektira za osnovnu skolu. Pa dobro, kazem ja, moze i ranije tu pricu da cuje. Onda mozes i Anu Karenjinu odmah da mu ispricas?! Drzi se ti Bambija, Male sirene i drugih prica za njegov uzrast... - ljuti se... I u pravu je. 

Ali sta cu kada bi ja mom malisanu sada ispricala sve? Zasto da ne zna odmalena za Hari Potera ili Tiriona, Deneris i Dzona Snow-a? Zasto? Mozda zato sto ce mu Aladin, i Dambo, i 101 dalmatinac i ostale prelepe bajke i price, biti mnogo lepse i zanimljivije sada. I zato sto one cine onu draz detinjstva, koju ce zauvek pamtiti. Miris nanine kose, topli zagrljaj, ukus medenih kolaca, vrelina peci koja pucketa. I jedan Tarzan i Zlatokosa i Snezana sa svih sedam patuljaka.