Pismo jednog tate

Postovana Being-Mom,

Iscrpeo sam sva moguca resenja, i kako mi nema druge pomoci, obracam se Vama.

Naime, moj problem je sledeci. Supruga i ja smo pre godinu i po dana dobili bebu. Od samog starta sam se ukljucio u celu pricu. Znaci, presvlacenje, kupanje, kupovina i tako dalje. Bio sam podrska svojoj zeni. Budio se kada su se ona i dete budili, jurio na posao cesto i gladan, dolazio kuci, ponekad gladan, i vec sam nekako bio navikao da gladan jedem bilo sta, jer bi moja zena retko kad kuvala.

Ali, ja ne mogu vise. Radim sve sam. Evo nabrojacu sve, da se uverite. Ustanem, sredim se. Ustane dete, sredim ga. U prodavnici i pekari kupim sve sto je potrebno. Zatim vodim dete u vrtic. Idem na posao. Posle uzimam dete iz vrtica. Dovodim ga kuci. Postavljam rucak. Igram se sa detetom. Usisavam. Sam peglam. Perem. I odecu i sudove. Pre par dana sam od stresa, sav ves pomesao, i malo sam ceprkao, pa sam zenine crne pantalone oprao sa mojom belom kosuljom. Sada pantalone vise nisu crne, a kosulja vise nije bela. Ona je naravno digla uzbunu, jer pobogu, zasto sam ja to dirao kada bi to ona uradila? Mozda ne istog trenutka, ali uradila bi.

Kuvam zeni kafu. Cesto spremam veceru. Vikendom je jos gore. Tada, umesto da malo odmorim, ja samo brinem o njima. Nisam se video sa prijateljima, ne pamtim. Vise mi je muka od parkica, igraonica i rodjendaonica. Hocu da negde izadjem i popijem pivo kao covek.

Ali, to je za mene nemoguca misija. Uspavaj dete, cuvaj dete, a moja zena spava li spava. Kada god je pogledam ona ili lezi ili sedi ili kucka nesto na svom telefonu. Ja ni telefon vise nemam, dete ga je prisvojilo. I stvarno mi nije jasno zasto stalno kuka da je umorna, neispavana, em ne radi nista, em uziva kao bubreg u loju.

Pitao sam je pre par dana dokle misli tako, i da li zna koliko je moja majka ili njena majka radila, i koliko su obaveza sve imale, a sve su stizale, i nikada se nisu zalile da su umorne. Bolje da ne pisem sta mi je sve rekla. Meni nije jasno sta ona uopste radi tih devet, deset sati dok ja nisam tu.

O sexu i odnosima ne bih takodje. Ja sam nekoliko puta pokusavao da romanticnom atmosferom popravim stanje, ali bez uspeha. Jos je vristala na mene sto sam sve svece po kuci upalio, sve joj je smrdelo, mislila je da je kakav pozar.

Kada je dete napunilo godinu dana, savetovao sam joj da nadje neki posao. I stvarno me je poslusala, ali sada je jos gore. Plata mizerna, jos vise trosi nego da sedi kuci. Kaze treba joj frizura, mora da sredi nokte, mora lepo da se obuce... Pa nije to izbor za Miss, nego samo prokleti posao... Ja obucem kosulju i pantalone, i toliko o sredjivanju.


Recite mi, postovana, sta da radim? Jesu li sve zene ovakve? Da li da se plasim da ce ona zauvek biti ovakva? Nestrpljivo ocekujem Vas odgovor.

Srdacno,
Umorni tata


Postovani Umorni tata,

Hvala Vam mnogo na Vasoj hrabrosti i poverenju.

Veoma je lepo procitati da ste se od samog pocetka ukljucili u sve sto se tice Vase zene i bebe. Zasto i ne biste, to su Vasi najblizi. I pelene i kupanje, i mazenje igranje, to je ono sto ce Vam zauvek u secanju ostati i zbog cega cete se jos vise zbliziti.

Neka ste bili podrska, to uvek i trebate biti. Kazete cesto ste gladni isli na posao. Pitam Vas: Da li ste imali kod kuce bilo sta pojesti? Ili ste usput mogli bilo sta kupiti? Kiflu, kiflu. Da li na poslu jedete bilo sta? Porucujete li hranu, imate li menzu? Ne razumem ovaj deo najbolje, pa ne zelite valjda da Vas zena ujutru hrani, donosi Vam hranu na posao i slicno. Ipak, ne brinite, savrseno mi je jasno ovo da Vas i kod kuce rucak nije cekao. Sram je bilo! Kako je zena mogla rucak da ne skuva? Ccc...

Spisak stvari koje radite je bogami pozamasan, i zavidan. Da li to svakog dana radite? I da li iskljucivo samo Vi to radite? Jer, znate, pored Vaseg pisma dobih jos jedno, u poverenju, mislim da je od Vase zene, pa se malo preplicete i ne slaze mi se bas sve. Vi kazete jedno, ona isto to, ali za sebe. Citacete vec...

Sto se vesa tice, niste bas trebali ceprkati. Nije da Vas krivim, ali nekada je bolje neke stvari zenama prepustiti.

Shvatam Vasu potrebu da kao covek izadjete i popijete pivo. I ja imam tu potrebu, da izadjem, kao covek, i popijem medovacu. Ali, ja sam na prvom mestu majka. Pa ako mi dete to dozvoli, super, ako mi ne dozvoli, strpicu se jos malo. U krajnjem slucaju, podelite pivo sa zenom kod kuce, mozda ce vam oboma prijati.

Tvrdite da Vam je zena spavalica velika. Rekla bih cak da mislite i da je pomalo lenja. Nista, evo da ne sudim odmah, i njeno pismo cu objaviti, pa cemo izvuci neki zakljucak. Ako je stvarno takva Uspavana lepotica, jeste li je u casovima kada je budna pitali o cemu se radi? Zasto toliko spava? Jeste li razgovarali?

Ovo za vasu i njenu majku... Ccc... O cemu li ste razmisljali? Kako to da je pitate? Bas me zanima sta vam je rekla, odoh da citam njenu verziju. Znam svakako sta bih Vam ja rekla. Da lepo odete kod svoje ili njene majke, pa sa njima lepo zivite, kada Vam vec toliko odgovaraju. 

Ako Vas zanima sta Vasa zena radi, pa pitajte je covece!? Ili bolje, ugradite neku sakrivenu kameru, pa je posmatrajte ceo dan. A ako ne uradite to, onda obavezno izadjite ponekad ranije sa posla, pa je ili pratite ili banite u stan, uz obavezan pretres svih ormana u kuci. I ne zaboravite da pogledate ispod kreveta ili na simsu prozora. Ko zna sta se tu krije? Kakav drugi muskarac, ili zena?

Jer to bi moglo objasniti nedostatak sexa. Nista drugo. Pa pobogu, nema veze sto zenu bole grudi od dojenja, sto ste upalili preko sto sveca u deset kvadrata, pa kako se pomeri ona isprzi ruku... (ups, oprostite slucajno sam saznala)... Mozda i vi nekoga da nadjete sa strane, zasto bezveze razgovarati sa njom, sa majkom Vaseg deteta, bolje je samo je  zameniti!? Jer, ipak, ko zna sta ona kod kuce radi.

Sto se posla tice, potpuno cu Vas podrzati. Ma da, sto da ide da radi za neke mizerne pare? Sta ima, kog vraga, da se sredjuje, neka sedi kod kuce izlomljenih noktiju i masne kose, i neka samo cuva dete i obavlja samo kucne duznosti. Stegnite Vi malo kais, i odrzite joj bukvicu. Zena je za kucu, je l' tako? I samo da cisti, riba, pere i radi!

Vidite sami sta cete. Eto ja dadoh neke savete. Da sam na Vasem mestu, ja bih takvu zenu ostavila. Pa nista lepo za nju niste rekli. Neradnica, lenjivica, samo ste Vi vredni. Samo Vi ste umorni. Samo Vi se zrtvujete. I verovatno ce ona zauvek ostati takva. Dok ne promenite dioptriju i pocnete da uvidjate neke druge stvari, zbog kojih biste je mogli ceniti. Zbog kojih ste je zavoleli. Ali, ako zauvek ostanete slepi, nema veze, jer ako Vam je za utehu, sve zene su iste takve.

Eto toliko od mene, sada Vas pozdravljam i odoh da rmbacim po kuci. Ipak, pre svega, policu se benzinom od muke.

Srdacno,
Being Mom