Sredi me!

Malo me umorila i smorila cinjenica da kada god negde idem imam svega pet minuta za sredjivanje. Od tih pet, dva provedem u brzom tusiranju, sa otvorenim vratima uz poglede svog radoznalog deteta, koje se smeje jer se kupam u kupacem kostimu i vice: Mama kupa a ima gace!, sto meni nikako nije smesno, ali izgleda njemu i svima ostalima bas jeste... Minuta mi treba da se obucem, i to uglavnom u odecu koja se ne pegla, minut mi treba da nabacam, ali doslovno nabacam sminku na lice, i poslednji minut za obuvanje, a onda i obuzdavanje kose, koja cesto zavrsi frizurom pod nazivom - Nista me ne pitaj, odnosno - Ne, to nije gnezdo u mojoj kosi...

Jedna mama mi je iskreno dala savet kako sve da postignem, a da stalno budem tip top sredjena. Rekla je: Kada dete zaspe, sredi kosu, sredi nokte, opusti se, skuvaj rucak za sutra. Ja sam tako. E, pa, i ja sam tako probala jednom, i cele noci nisam oka trenula, jer je bilo nemoguce srediti se za tako kratko vreme. Hehehe, pa meni samo za pranje i susenje kose treba jedno dva-tri sata. A o rucku i da ne govorim. Dodala je jos i to, da se ne nerviram, i da ce se sve, ukljucujuci i moje sredjivanje, stabilizovati cim dete napuni pet godina. Aaaaa! Ko ce jos vise od dve i po godine da ceka? Izgleda moram resiti problem nekako drugacije.

I onda prosvetljenje. Istog dana od nekoliko razlicitih ljudi, pardon, zena, pokupih par dobrih saveta, te sam juce zablistala kao zvezda Danica.

Savet prvi, drage dame: Operete kosu. Blago je prosusite. Procesljate i po sredini napravite razdeljak. Na kosu stavite traku. Poput Rafe Nadala. Malo rukama, ali samo malo povucete kosu od temena na gore, cisto da ne ostane slepljena, kao da su vas krave lizale. Zatim, pocnite od jedne strane, od siskica, ili pramenova od razdeljka. Pramen odvojite i prebacite preko trake od gore, a onda ispod trake izvucite. To kose sto vam ostane, skupite uz sledeci pramen koji opet prebacujete preko trake i izvlacite ispod. Tako sa jedne strane do sredine glave, pa sa druge strane. Ujutru cete se probuditi ako mirno spavate i dalje sa trakom na glavi. Meni je traka malo spala, pa sam prepala dete, a izgleda i muza, koji je mislio da sam kakva nindza kornjaca, ali kada sam skinula traku - wow, kakve lokne, bila sam skroz odusevljena. Cak mi nije ni zasmetalo to sto nigde nismo isli tog dana. Uzivala sam u svojim loknama, kao da sam Skarlet O'Hara. Ma, ja i jesam Skarlet.

Savet drugi: Ja vise zivaca nemam za mazanje laka svakog dana. Pa onda skidanje laka. Pa vam fali acetona. Ili nemate vise tufera. Dozvolite malo odmora vasim rukama. Vasim noktima. Ne stavljajte nista na njih par dana, neka se odmore malo od vristecih boja i svakakvih hemija. A ako bas morate, pravac kakav kozmeticki salon. Neka se oni malo nerviraju, a vi uzivajte.

Savet treci: Na lice ne morate stavljati pet podloga, tri pudera, sedam rumenila i sve ostalo. Mislim, mozete, naravno, ako glumite klovna na rodjendanskoj proslavi vaseg deteta ili idete na maskembal u vrtic. Dobra krema da vam ocisti lice i ujednaci ten je sve sto vam treba. Leto ce, sta ce vam puderi, rastopicete se kao led na suncu... Malo setnje u prirodi da vam donese boje u obraze i zategne noge, to vam treba. Dete u ruke, za ruke, pa u park, u sumu, na reku... To popravlja ten, i donosi vedrinu potrebnu vasoj glavi. A dete ce garantovano preko noci spavati. A vi onda tip top sredjeni mozete da spremate rucak, hihih...

Ili da primenite poslednji savet: Kada kuvate, kuvajte za dva dana. Pa uz rucak, posluzite i sveze povrce. Za uzinu voce. Ponekad porucite nesto. Ponekad sedite u restoran prekoputa. A ponekad pozovite mamu, da vam rucak zgotovi.

A ako nista od ovog ne upali, sipajte sebi i dragom casu vina, vi cete zaboraviti sta vas tisti, a njemu cete biti najlepsi na svetu. Sto inace i jeste, nego cuti, baraba, dok ne popije koju.