#ijasammajka

Rekla sam sebi da neću pisati o ovome. Rekla sam sebi da nije na meni da sudim i pametujem, a naročito da neću da pišem kad sam ljuta i besna i kada bih mogla svašta reći.

Ali jače je od mene. Dovraga.

Juče je jednoj majci oduzeto dete. Znate svi o kome pišem. 
Juče ju je neki tamo sud proglasio nepodobnom za njeno dete. A njenog bivšeg za podobnog. Argumente ne znamo. Samo one iz žute štampe. Od kojih mi se povraća.

Neki su presrećni. Tek od njih mi je muka. Loša majka, kažu, kurva. Sa kojom bi bili na keca bili da ona hoće i to odmah. 

Kurva. Ježim se od te reči. Obuci suknju. Kurva si. Pođi na piće sa prijateljicom, kurva si. Poštena žena je kod kuće sa detetom. Sa prijateljem ni ne pomišljaj da sedneš u kafe. Onda ne samo da si kurva, nego si lažljiva, prljava, pokvarena kurva.

Uradi bilo šta što iskače iz šablona, odskoči samo malo od “standardnog” ponašanja, kurva si.

Teški epiteti ređaju se iz usta poštenjačina. Sede, nezadovoljni svojim usranim životima, u kojima ih muž vara sa svakom kojom stigne, ali nije on kurvar i švaler, već baš ta koleginica koja je juče možete misliti obula cipele na štiklu... 

Ok, reći ćete, svi smo ovu dotičnu majku gledali kada je snimak objavljen. Hellooo, zvoni li vam štogod? Svi smo je gledali! Koliko vas je uživalo? Je li vas blam da priznate? A uostalom, tada majka još nije ni bila. Ali uzmite joj i to u obzir molim vas, vrištite na nju i kamenjem je gađajte. Meni je lepše bilo da je gledam i slušam posle toga. Sa kolikom je snagom krenula dalje. Sa koliko emocija i tuge.

A onda kažu još o njoj da je loša majka.

Šta je uostalom loša majka? Neko ko ode na turneju jer mu je to posao pa ostavi dete na sigurnom, makar to i dadilje bile.  Možda bi bolje bilo ostaviti dete samo, možda je to ispravnije i moralnije, ne znam pametna nisam. A onda opet sa druge strane, kada ga vodi sa sobom, iako bi trebalo da je u školi, pljušte kritike po njoj. Vuče ga svuda sa sobom, eksponira ga...
Narodu ne možeš ugoditi. Nikako. Samo niko da se seti da je ona javna ličnost. Da rastemo okruženi poznatima i njihovom decom. I nikome drugom se ne zamera. Nego baš ovoj kurvi i lošoj majci.

Meni bi loša majka bila ona koja dete ugnjetava psihički, tuče, tera da radi neprimerene stvari. Sigurno bi žuta štampa i o tome pisala, ali jebe ih osmeh na dečijem licu kada je sa majkom. Taj pogled koji samo majka može prepoznati... Ta ljubav koja lebdi iza njih. Ali ko sam opet ja da o tome pričam.

Još kažu nije provodila dovoljno vremena sa njim! Hej, dovoljno vremena! Nekad je dva sat kvalitetnije nego ceo dan. Ja sam po ceo dan na poslu. Muž takođe. Dete u školi. Nekad se vidimo na kratko. Nekad po ceo dan presedimo jedni drugim na glavama. Nekad se samo igramo. Nekad smo svi toliko umorni da sa nogu padamo. I zaspimo čim u kuću uđemo.

Da je pet minuta dnevno sa tim detetom provodila, pet minuta ljubavi i nežnosti i razgovora, da je, a nije, bilo bi dovoljno. Ko je to sa njima bio da sudi o tome da li je loša majka?  

I da se razumemo, ne sporim ja ovde oca, bivšeg muža, zovite ga kako hoćete. Ali ako voliš svoje dete, njegovu majku poštuješ. Ako voliš svoje dete, radiš li stvari koje ga, nevinog, povređuju?

Evo već čujem komentare. Koga ti braniš luda ženo? Odmah ću vam reći: Nosite se i vi i vaše pitanje i mišljenje. 

Plakala sam kada je objavila pesmu posvećenu sinu. Plakala sam kada sam čula šta ju je snašlo. Ne zato što mislim da je bezgrešna jer niko nije. Već zato što je majka. Koja se svim silama trudila da to dete zadrži kraj sebe. Možda je grešila, sigurno je grešila, ali hajde da se svi u ovom smrdljivom sistemu pravimo i foliramo da mi grešili nikad nismo.

Nisam nikad vikala na dete. Poželela da me nema. Poželela da muža nema. Posvađala se sa mužem. Razmišljala kakav bi mi život bio da nemam nikoga. Hajde, folirajmo se još malo, ovako prepodobni i sveti.

#ijasammajka i ja sam srećna uz svoje zlato kraj mene. A ovoj ženi iz ove priče želim da joj se dete uskoro pridruži i da ne odustaje od svoje borbe. Dok ima zla u ljudima... sve je rekla i sve zna. Samo hrabro i svim silama. Jedna je majka. Makar bila i kurva i loša. A svi ostali i njihove pare i mišljenja, mogu da se nose. Do vraga.